28.04.2014 00:22 2944 0

Otrdien, 15. aprīlī sporta kompleksā 333 norisinājās DISCOMANIA OILHEAD 2013/2014 16. posms un ņemot vērā, ka dienas paliek arvien garākas, tad puse no sacīkstēm norisinājās jau diennakts gaišajā laikā. Uz sacensībām bija ieradušies 29 dalībnieki no kuriem 3 bija čempionāta debitanti - Raivo SiliņšKaspars Svīkulis un Agris Ozoliņš.

Šis posms bija īpašs ar to, ka sporta kompleksā tiek veikti renovācijas darbi (maina trases apmales) un līdz ar to sacensības norisinājās tādos kā remonta apstākļos - apmales tikko nokrāsotas, aiz apmalēm dziļas bedres un trases visa vienos celtniecības putekļos. Ņemot vērā šos apstākļus, trases apmales bija jāsaudzē un tika pieņemts lēmums gar iekšmalām salikt pilonus, kurus nedrīkstēja notriekt. Par pilonu notriekšanu kvalifikācijā bija paredzēts sods 3 sekundes, bet sacīkstēs - 5 sekunžu sods. Kvalifikācijā šādu sodu neviens nesaņēma, bet pusfinālos, finālos tādi bija vairāki.

 

Sacensībās tika izmantota "īsā" konfigurācija ar āķi, braucot pulksteņrādītāja virzienā un tā kā šāda konfigurācija DOH čempionātā nekad nav bijusi izmantota, tad kvalifikācijā, kā jau nolikumā paredzēts, pirmie brauca PRO klases, pēc tam "vieglie" utt. Šis formāts izdevīgāks izrādījās pēdējās kvalifikācijas grupas dalībniekiem jeb "smagajiem", kad trase tika "notīrīta" no putekļiem un 4 braucēji no šī brauciena ieguva pirmās četras vietas kvalifikācijā. Veiksmīgākais no šīs četrotnes šoreiz izrādījas Mareks Astašovs, kurš ieguva pirmo vietu, otro vietu ieguva Kārlis Priedītis, bet trešo Artūrs Cintiņš.

 

Pirmajā pusfinālā startēja 4 "smagie" un 2 visjaunākie un vieglākie čempionāta dalībnieki - Edgars Bitenieks un Ričards Freibergs. Pašā startā "jaunie", protams, aizskrēja garām pieredzējušiem smagajiem "onkām", it īpaši Edgars, kurš no pēdējās vietas gandrīz aiznesās līdz pirmajai, bet jau pirmajos līkumos "lielie" (Kārlis Priedītis un Arturs Cintiņš) visu "salika pa plauktiem" un atguva savas iepriekšējas vietas, bet Edgars nostabilizējās ceturtajā vietā. Brauciena sākumā Marekam Astašovam izdevās nedaudz atrauties, bet Artūrs sāka "medīt" Kārli, kas viņam otrajā aplī arī izdevās, eleganti apdzenot Kārli pa ārmalu [VIDEO]. Pēc Kārļa "nomedīšanas"', Artūrs sāka "skriet pakaļ" Marekam. Ceturtajā aplī Mareks pirms taisnes nokļūdījās, kā rezultātā zaudēja visu iegūto pārsvaru pār Artūru, savukārt piektajā aplī pēc taisnes Mareks nenosedza iekšmalu, kā rezultātā Artūrs tika iekšmalā un ar nelielu kontaktu tika garām Marekam [VIDEO]. Šīs apdzīšanas laikā Kārlis strauji pietuvojās Marekam, kam tagad vajadzēja aizstāvēt jau otro vietu. Neskatoties uz draudiem no aizmugures, Mareks centās apsteigt vēl Artūru, bet līdz finišam tas neizdevās, atpaliekot no Artūra par 0.299 sekundēm, savukārt, Kārlis ieguva trešo vietu, atpaliekot no Mareka par 0.547 sekundēm. Šajā pusfinālā vēl notika spraiga cīņa par ceturto vietu starp jauno Edgaru Bitenieku un "smagsvaru" Mihailu Lociku, kurā veiksmīgāks bija Edgars, aizstāvot savu pozīciju visa brauciena laikā.

Otrajā pusfinālā jau no pašiem pirmajierm līkumiem sākās cīņa par pirmo vietu starp Māri Liepiņu un Valteru Frīdenbergu, kuri jau startā aizgāja garām "smagsvaram" Bruno Freibergam. Šajā duelī ar ļoti nelielu pārsvaru (0.097 sekundes) veiksmīgāks izrādījās Māris, kuram visa brauciena laikā izdevās nosargāt pirmo vietu. Aiz viņu mugurām diezgan spraiga cīņa norisinājās arī par trešo vietu starp Bruno Freibergu un debitantu Kasparu Svīkuli. Kasparam gan izdevās pēdējā aplī tikt garām Bruno, bet Kaspars saņēma 5 sekunžu sodu par pilonu nogāšanu, kas viņu "atmeta" uz ceturto vietu, atpakaļ aiz Bruno. Tāpat par pilonu nogāšanu sodu saņēma vēl viens debitants Agris Ozoliņš, kas viņa izcīnīto vietu pusfinālā neietekmēja.

Trešajā pusfinālā jau no pašiem pirmajiem apļiem no visiem pārējiem atrāvās Uldis Čodars, aiz viņa sekoja Raimonds Katiņš un Dainis Fridrihsons. Savukārt, pārējie sāka nedaudz atpalikt. Šajā pusfinālā tika visvairāk (3) nogāzti piloni - 2 reizes to izdarīja Ernests Auziņš, bet vienu reizi Andris Voicišs. Ernestam līdz ar to tika piešķirts 10 sekunžu sods, kā rezultātā viņš zaudēja vienu vietu, bet Andrim 5 sekundes. Par pusfināla uzvarētāju pārliecinoši kļuva Uldis Čodars.

Ceturtajā pusfinālā lielisks starts, kā jau to varēja paredzēt (dēļ vieglā svara), padevās Valtam Tenteram un Edgaram Nedzveckim, kuri apdzina priekšā esošos Edgaru Astašovu un Kristapu Romanovu. Tāpat nevainojami startēja smagsvars Jānis Keišs, kurš nosargāja savu pirmo pozīciju. Jau no pirmajiem metriem Valts un Edgars N. sekoja Jānim, cenzdamies viņu apdzīt, bet Jānis meistarīgi aizstāvējās un līdz pat finišam abus censoņus noturēja sev aiz muguras. Savukārt, Edgars N., izmantodams Valta centienus apdzīt Jāni, pēdējā aplī apdzina pašu Valtu, kurš gan papildus saņēma 5 sekunžu sodu par pilona nogāšanu (tas viņa vietu pusfinālā neizmainīja, jo aiz viņa braucošais Ruslans Ivanovs arī saņēma 5 sekunžu sodu par tādu pašu pārkāpumu). Aiz līderu mugurām arī notika spraiga cīņa par 5 vietu starp Edgaru Astašovu un Kristapu Romanovu, kurus 3.-4. aplī apdzina Ruslans. Šajā duelī veiksmīgāks izrādījās Edgars, kuram izdevās nosargāt savu pozīciju. Edgars ar Kristapu pēc brauciena pakāpās vēl par vienu vietu, ņemot vērā Ruslana sodu. Pusfināla uzvarētājs Jānis Keišs, pēc brauciena savu prieku izrādīja kārtējo reizi nodejojot mūsdienu deju mākslas šedevru...:)).. [VIDEO].

Piektajā pusfinālā pēc starta signāla visi saglabāja savas sākotnējās vietas un līderi Mihails Timofejevs un debitants Raivo Siliņš sāka attālināties no pārējiem konkurentiem. Jau otrajā aplī Viktoras Mališauskas apdzina savu nosacīto komandas biedru Voldemāru Bitenieku, ko apli vēlāk izdarīja arī Agris Galiņš. Ja Viktoras pēc apdzīšanas manevra uzreiz attālinājās, tad Agrim tik viegli gan negāja - Voldemārs līdz pat finišam "sēdēja astē" Agrim, kuram tomēr izdevās nosargāt godam izcīnīto ceturto vietu. Par pusfināla uzvarētāju salīdzinoši pārliecinoši (par 1.8 sekundēm) kļuva Mihails Timofejevs.

 

Šajā posmā bija 2 fināli pa 7 dalībniekiem katrā. B fināls sākās ļoti aizraujoši un pirmajā brauciena daļā bija vairākas apdzīšanas. Jau startā Raimondam Katiņam garām aizgāja Raivo Siliņš un Edgars Nedzveckis, Bruno Freibergs apdzina Kārli Priedīti un Valts Tenters arī apdzina Kārli un Viktoras Mališauskas. Nākamajā aplī Raivo nokļūdījās, kā rezultātā "atkrita" uz pēdējo vietu un Edgars sāka pārliecinoši attālināties no pārējiem. Nākamajos 2 apļos Raimonds Katiņš zaudēja vēl 3 vietas (Bruno, Valtam un Kārlim). Šo apdzīšanas manevru laikā Edgars bija jau pieklājīgi attālinājies, bet par otro vietu norisinājās ļoti spraiga cīņa starp Valtu Tenteru un Bruno Freibergu un Valtam tikai pašos pēdējos līkumos izdevās apdzīt "smagsvaru" Bruno. Savukārt, pārējie konkurenti brauca viens aiz otra, īpaši neapdraudot kāda pozīcijas. Brauciena laikā Raimonds un Kārlis notrieca pilonus, par ko saņēma 5 sekunžu sodus, kas ļāva Viktorasam Mališauskas "pacelties" par divām vietām - uz ceturto.

Ja B finālā bija daudz apdzīšanas, tad A fināls bija īsta drāma. Jau pirmajā līkumā 3 līderi centās iebraukt visi kopā, kur diemžēl visiem nepietika vietas un Mārim Liepiņam nācās izbraukt no trases, "atkrītot" uz pēdējo vietu un sametot smiltis un akmeņus pārējiem dalībniekiem vizieros. Par šo incidentu pēc brauciena par vainīgu tika atzīts Artūrs Cintiņš, kam tika piešķirts 20 sekunžu sods. Lielisks starts padevās arī Valteram Frīdenbergam, kurš no pēdējās vietas pacēlās uz ceturto. Kad visi sāka braukt vienā rindā, tad Uldis Čodars sāka lēnām attālināties, bet Artūrs Cintiņš, kā parasti tēloja tankeru, kuram neviens nevar pabraukt garām...:)..., bet tas diemžēl ilgi nevilkās un jau otrajā aplī Artūrs palika ar mīkstu riepu un līdz ar to bija spiests izstāties no sacensībām. Savukārt, Valters uzņēma apgriezienus un sāka vajāt Mihailu Timofejevu, kuru ceturtajā aplī izdevās arī apdzīt. Bet diemžēl jau nākamajā aplī Mihailam kaut kas notika ar kartu un viņš atkrita uz pēdējo vietu, bet atšķirībā no Artūra, viņš varēja turpināt braukt. Paralēli šim nebūšanām, Māris jau bija noķēris priekšā braucošo Mareku Astašovu, kuram viņš cītīgi centās tikt garām, bet Mareks veiksmīgi aizsargājās līdz pat pēdējam fināla aplim...kad Mārim nokrita ķēde un viņam nācās izstāties no sacīkstēm. Nu bet, protams, pati galvenā cīņa norisinājās par pirmo vietu starp Uldi Čodaru un Valteru Frīdenbergu, kurā veiksmīgāks izrādījās Valters, kurš pāris apļus pirms finiša skaisti apdzina Uldi.

Līdz ar to par posma uzvarētāju pirmo reizi kļuva Valters Frīdenbergs, ar ko arī no sirds apsveicam...:)...! Otro vietu ieguva Uldis, bet trešo smagsvars Jānis Keišs, kas ir viņa labākais sasniegums karjerā.

 

Līdz čempionāta beigām ir atlikuši 3 posmi bet uz doto brīdi jau ir zināmi laureāti vieglajā, vidējā un dāmu klasē, savukārt, PRO un smagajā klasē cīņa par godalgotām vietām, acīmredzot, norisināsies līdz pēdējai čempionāta minūtei...:)

 

Nākamais posms norisināsies 29. aprīlī, 333 trasē, plkst. 19:00 un ļoti ceru, ka ar jaunajiem SODI kartiem. Aicinu visus dalībniekus laicīgi pieteikties sacīkstēm!

 

GĀZI GRĪDĀ!