15.09.2014 00:03 2734 0

9. septembrī, kā jau ierasts, jaunā DISCOMANIA OILHEAD čempionāta sezona tika atklāta kartinga trasē Rullītī (Jelgava). Priekš pirmā posma ieradās rekordliels skaits dalībnieku - 32, no kuriem 11 bija čempionāta debitanti, par ko liels prieks!

Laika apstākļi bija ļoti labi...sākumā...:)...vienīgi, ļoti strauji tuvojās tumsa, kas radīja bažas, ka fināli jau pavisam noteikti norisināsies pilnīgā tumsā, pie tam neapgaismotajā trasē. Šajā posmā tika izmantota vēl nebijuša konfigurācija trasē Rullītis, kas nedeva nekādas priekšrocības pat tiem, kas šajā trasē jau bija braukuši.

Kvalifikācija tika sadalīta 3 grupās un pirmais posms varēja sākties! Lai arī konfigurācija bija jauna, visi dalībnieki nobrauca diezgan labi, bet vislabāk nobrauca PRO klases viens no labākajiem braucējiem Valts Tenters. Valtam šī bija čempionāta vēsturē jau trešā "pole" jeb uzvara kvalifikācijā. Otro kvalifikācijas rezultātu uzrādīja Māris Liepiņš, kurš no Valta atpalika tikai par 0.053 sekundēm, savukārt, trešais bija Uldis Čodars. Atzīstamu rezultātu uzrādīja smagās klases debitants Nauris Garoza, kurš ierindojās augstajā ceturtajā vietā.

 

Kā jau tika ziņots iepriekš, no šīs sezonas ir mainīta pusfinālu formēšanas kārtība, kas grupas padarīs maksimāli līdzīgas, ko varēja novērot jau pirmajā posmā - visās pusfināla grupās bija vairākas sīvas cīņas. Tāpat jaunievedums - starts gaitā - visu padarīja vēl interesantāku. Runājot par startu gaitā, šajā jomā mums vēl daudz ir jāpiestrādā, jo tie kas atradās pirmajās starta vietās, pārāk ātri uzsāka braucienus, kā rezultātā bija lielas atstarpes starp braucējiem un liekas bremzēšanas pirms starta koridora. Šoreiz uz pusfināliem un fināliem nebija iespējama filmēšana (tumsas dēļ), tāpēc sīkāka cīņu aprakstīšana diemžēl nebūs iespējama.

Pirmajā pusfinālā pārliecinošu uzvaru guva kvalifikācijas uzvarētājs Valts Tenters, nopietni piesakoties uz galveno sacīkšu favorītu, uzrādot posma ātrāko apļa laiku. Otro vietu ieguva Dainis Fridrihsons, kurš pēc pagājušās sezonas triumfa vieglajā klasē, šosezon sāka startēt PRO klasē, savukārt, trešais finišēja Valters Frīdenbergs. Ceturtajā vietā finišēja veiksmīgais debitants Nauris Garoza. Visi šie pusfinālisti nodrošināja vietu A finālā. Sparaigas cīņas (nepārtraukti mainoties vietām) norisinājās par 5.-9. vietu - visus dalībniekus finišā šķīra nieka nepilnas 2 sekundes. Vislielākais kāpums šajā pusfinālā padevās Dainim (+4 vietas) un debitantam Kasparam Dolgim (+5 vietas), bet visvairākām nepaveicās Ernestam Auziņam (-6 vietas).

Otrais pusfināls sākās ar restartu, jo 8 no 11 gokartiem hronomotrēžas sistēma "nepamanīja". Pēc restarta sākās bezkompromisa cīņas starp galvenajiem PRO un Smago klašu favorītiem. PRO klases dalībnieki Māris Liepiņš un Edgars Nedzveckis cīnījās par pirmo vietu, bet "smagsvari" Mareks Astašovs, Jānis Keišs un Kārlis Priedītis cīnījās par trešo vietu. Mārim 5 no 6 apļiem izdevās aizstāvēt savu pirmo vietu, bet pēdējā aplī taisnē viņš nokavēja piesegt iekšmalu, kā rezultātā, Edgars viņam tika garām un izcīnīja pirmo vietu pusfinālā, Māris finišēja tikai 0.252 sekundes aiz Edgara. Cīņa par trešo vietu ir redzama šajā video, kuru nodrošināja Jāņa Keiša onboard kamera un...lukturītis...:), kurā ir arī redzams, kādā attālumā viņi viens aiz otra finišēja. Aiz viņu mugurām notika arī cīņa starp diviem Ozoliņiem - Arvīdu un Agri, kuri finēšēja viens aiz otra 0.771 sekunžu attālumā, aiz kuriem turpat sekoja arī smagsvars Edgars Astašovs.

Trešais pusfināls bija jau nedaudz mierīgāks, kurā visi finišēja salīdzinoši izretojušies. Par uzvarētāju kļuva 2009. gada Latvijas un Baltijas kartinga čempions KZ2 klasē Raivo Luhse, turpat netālu (+1.701 sekundes) finišēja Aleksejs Sjomins un pagājušās sezonas PRO klases vicečempions Uldis Čodars (+ 2.966 sekundes).

 

Pienākot fināliem, kā jau tika paredzēts, notika pilnīgā tumsā, kā rezultātā tika pieņemts lēmums uz līkumiem sadzīt vairākus auto ar ieslēgtiem tāliem lukturiem, kopā kādas 6 gabalus. Papildus vēl visus dalībniekus pārsteidza lietus, kurš sākoties C finālam "izdomāja" jau smidzināt un trase sāka palikt arvien mitrāka, bet sākoties B finālam, lietus uzgāza jau ļoti spēcīgi, noklājot trasi ar lielām peļķēm un plānu ūdens kārtu. Šādos apstākļos (ar mašīnām izgaismotu trasi un pilnīgi slapju trasi) neviens dalībnieks nebija braucis, līdz ar to, sacensības kļuva neparedzamas.

C finālā uz mainīgā trases seguma diezgan veiksmīgs starts izdevās smagsvaram Edgaram Astašovam, kuram līdz pat finišam izdevās noturēt savu pirmo starta vietu, turklāt diezgan pārliecinoši (-4.211 sekundes), aiz sevis atstājot Kārli Briedi un savu "klases brāli" Ernestu Auziņu, kurš finišēja trešais. Pārējie dalībnieki finišēja diezgan patālu - aptuveni 13 sekundes aiz trijotnes.

B finālam vēl pirms starta nogāza pamatīgs lietus un trase bija jau ļoti "ūdeņaina". Šādos apstākļos arī parādījās braucēju brauktprasme - bija daudz "griešanās", izbraukšanas no trases, sadursmes, bet "klasi" parādīja pieredzējušais Ruslans Ivanovs, kurš pārliecinoši finēšēja pirmais, otrais Raimonds Katiņš (+7.502 sekundes), kurš arī ļoti labi pielāgojās slapjai trasei. Savukārt, pārējie dalībnieki no līderiem atpalika par gandrīz 15 sekundēm. Trešais finišēja Jānis Keišs, bet ceturtais gandrīz nevienu kļūdu nepieļaudams finišēja smagsvars Viktoras Mališauskas, kurš pacēlās par veselām 7 (!) vietām.

A fināls bija ļoti līdzīgs B finālam, vienīgi lietus bija pārstājis jau līt un trase sāka žūt, bet tāpat kā iepriekš kļūdījās visi. Pēc rezultāta spriežot, laikam vismazāk kļūdīties sanāca Edgaram Nedzveckim, kurš diezgan pārliecinoši uzvarēju finālu un līdz ar to arī posmu. Šī viņam jau bija 4. uzvara DISCOMANIA OILHEAD karjerā, ar ko arī apsveicam! Otro vietu izcīnīja pieredzējušais Raivo Luhse, bet trešais palika Aleksejs Sjomins, kurš pagājušās sezonas pirmajā posmā šajā pašā trasē plūca uzvaras laurus. Salīdzinoši neveiksmīgs fināls padevās kvalifikācijas uzvarētājam un sacīkšu ātrāka apļa īpašniekam Valtam Tenteram - tikai 5. vieta, laikam lietus nav viņa stihija...:). Savukārt, Uldim Čodaram laikam nav problēmas ar lietu, lai arī ne bez kļūdām, viņš spēja pacelties no 8. vietas un ceturto un, ja būtu vēl pāris apļi, iespējams pacīnītos arī par trijnieku. Labs starts padevās arī pagājušās sezonas smagsvaru čempionam Marekam Astašovam, kurš izcīnīja augsto sesto vietu. Tāpat jāatzīmē arī cits smagsvars - debitants Nauris Garoza, kurš jau savā pirmajā sacīkstē izcīnīja 11. vietu.

 

Nu ko...sezona ir uzņēmusi apgriezienus un jau nākamajā posmā būsim atkal īres kartinga pionieri un pirmie no visiem čempionātiem, dosimies uz atjaunoto Madonas trasi, kur plānojas ļoti interesanta sacīkste. 2. posms norisināsies svētdienā, 21. septembrī, plkst. 12:00.

 

TIEKAMIES TRASĒ UN GĀZI GRĪDĀ!!!